Del 2 – Internationell affärskultur: Kina  

Vi tar med oss insikterna från del 1 och fokuserar under detta seminarium på affärsrelationer med Kina. Vad skiljer de kinesiska värderingarna åt från de svenska och hur byggs bäst tillit med kinesiska samarbetspartners? Tillsammans med föreläsare och Kinaexperten Ardi Bouwers ökar vi vår kunskap om vad Kina värderar högst vid utländska affärskontakter och vilken kommunikationsstil som funkar bäst. 

Innehåll: 

  • Kinesiska värderingar
    – Hur har de sett ut genom åren?
    – Hur ser de ut idag?
  • Tillit med kinesiska samarbetspartners
    – Tillförlitliga relationer
    – Vad är högt anseende hos kineser?
  • Det här värderas högst i Kina i handeln med utländska aktörer 
  • Förhandlingsmetoder
    – Ledarskap
    – Beslutsfattande
    – Möten och kontrakt
  • Q&A med Kinakännaren Ardi Bouwers
  • Kommunikationsstilar
  • Hur uppfattas svensken?
  • Summering och tid för frågor

Seminariet ingår i en serie:

Obs! Begränsat antal platser, säkra din plats redan idag!

Kurserna är ett samarbete mellan branschorganisationerna TMAS och Swerig och kostnadsfria för er som medlemmar.