Systecons utvidgade LCC-analyser visar på samhällsekonomiska besparingar

Stockholms tunnelbana förbereds för helautomatisk drift, utan förare i tågen. Systecon har bidragit till beslutsunderlaget inför detta paradigmskifte, bland annat genom en LCC-analys av plattformsbarriärer. Dessa förväntas både rädda liv och spara miljontals kronor varje år.

Läs Systecon nyheten i sin helhet här


More membernews


Swerig välkomnar MTO Säkerhet som ny medlem

MTO Säkerhet AB är företaget med hög expertkompetens när det gäller utveckling av organisationers säkerhet, arbetsmiljö och effektivitet ur ett Människa-Teknik-Organisation-perspektiv.

Bildbank för att bredda bilden av industrin

Syns män så finns män. Bilden av ingenjören är fortfarande en man. Därför lanserar Teknikföretagen Bredda Bilden, en bildbank där

Järnvägsföretaget Railcare i Skellefteå har fått en order värd 14 miljoner kronor

Järnvägsföretaget Railcare i Skellefteå har fått en order värd 14 miljoner kronor. Det är Skellefteåbaserade Eitech Engineering som står för

Swerig välkomnar Isoflex som ny medlem

Isoflex AB levererar isoleringsprodukter till den internationella tågindustrin. De tillverkar tex  fönsterisoleringsmaterialet “Moniflex” som de flesta tågtillverkare använder. Företagets huvudkontor och