Systecons utvidgade LCC-analyser visar på samhällsekonomiska besparingar

Stockholms tunnelbana förbereds för helautomatisk drift, utan förare i tågen. Systecon har bidragit till beslutsunderlaget inför detta paradigmskifte, bland annat genom en LCC-analys av plattformsbarriärer. Dessa förväntas både rädda liv och spara miljontals kronor varje år.

Läs Systecon nyheten i sin helhet här


More news


Swerig avslutar sin verksamhet 31/12

Efter mer än 30 år avslutar Swerig sin verksamhet för att gå samman med branschorganisationen Swedtrain. Där fortsätter exportverksamheten inom

Från vänster: Anders Lindén, ordförande Swerig, och Björn Asplund, ordförande Swedtrain.

”Vi skapar en starkare röst för branschen”

Vid årsskiftet slås branschorganisationerna Swerig och Swedtrain samman. I samband med detta startas en fokusgrupp om exportfrågor upp inom Swedtrain.

Pressmeddelande: Nu samlas den svenska järnvägsindustrin under ett tak

Vid årsskiftet 2025 kommer branschorganisationerna Swedish Rail Industry Group (Swerig) och Swedtrain att gå samman under namnet Swedtrain. Syftet med

Detta var Swerigs vårmöte 2024

Stort tack till alla medlemsföretag som deltog på Swerigs vårmöte med mycket bra diskussioner, trevligt mingel i sommarvärmen och imponerande