Exportskola

Pressmeddelande: Swerig lanserar ny kunskapsformat

5. november 2019. Swedish Rail Industry Group, Swerig, lanserar den 19 november 2019 sitt nya kunskapsformat Exportskola.

I en serie av korta och koncisa lektioner i podcast-stil pratas om ämnen som är av intresse i exportsammanhang såsom offentlig upphandling, finansiering och affärer med större aktörer. Lektionerna hållas via skype men spelas även in för senare delning.

Ett av de största hindren våra medlemsföretag upplever för att förbättra sina exportaffärer är bristen av tid. Med vår webbaserade exportskola erbjuder vi en möjlighet att ta del av kunskap och att utbyta erfarenheter med andra medlemmar utan att man behöver lämna kontoret. Att kunna ladda ner lektionerna i efterhand ökar flexibiliteten ännu mer, säger Jan Hellgren, vice ordförande på Swerig.

Första lektionen äger rum i samband med Swerigs höstmöte den 19 november 2019 och kan även gästas på plats i Stockholm. Temat är ”Europeiska upphandlingar – avisering av anbud och prekvalificering”. Tillsammans med medlemsföretaget Stockholms Spårvägar reder Swerig ut de första stegen inom anbudsprocessen: hur man hittar rätt i databasdjungeln och blir prekvalificerad.

Deltagandet är kostnadsfritt för medlemsföretag, icke-medlemmar betalar en avgift. Se Swerigs hemsida för mer information.

Member of the month: Dellner

In May 2023, Dellner was appointed Swerig member of the month. In connection with that, we took the opportunity to

Member of the month: Goldschmidt Sweden

In April 2023, Goldschmidt Sweden was appointed Swerig member of the month. In connection with that, we took the opportunity

Member of the month: Westermo

n March 2023, Westermo was appointed Swerig member of the month. In connection with that, we took the opportunity to

Member of the month: Saft

In February 2023, Saft was appointed Swerig member of the month. In connection with that, we took the opportunity to interview Saft’s Simon Mikkelsen, Sales Scandinavia.