Swerigs årsmöte 2019 – i år med tårta och ballonger!

På årsmötet blev Lena Björk, VD för Powerbox, omvalt till styrelseordförande för Swerig. Med Anders Lindén, VD för Prover, tar ett nytt ansikte med stor branschkompetens plats bland styrelsens ledamöter. Han ersätter avgående Magnus Ringqvist från Elmia. Avgående suppleanterna Marina Haldorsson, Icomera, och Hans Böttrich, Cactus Rail, ersätts av Lena Kecklund, VD för MTO Säkerhet, och Mathias Avemarker, Sales Manager på Saft Batteries.

Årsmötet avrundades med att våra nya medlemmar MTO Säkerhet och Oxyfi presenterade sin verksamhet.

I anslutningen var det dags för lanseringen av Swerigs nya logga och hemsida. Samtidigt som Swerig firar 30 år visar vår visuella förnyelse att Swerig är en aktiv, framåtriktad förening. Men det viktigaste är att vi med den nya hemsidan kommer att kunna sätta ännu mer fokus på våra medlemmar. Så passa på och bidra med pressmeddelanden, nyheter, kalenderhändelser med mera – välkommen att skicka in det ni vill publicera via Swerig till swerig@tebab.com!

Se även vår pressmeddelande om Swerigs nya logga.

Efter årsmötet genomfördes vårens andra seminarium, en sammanfattning kan du läsa här: Seminarium med fokus på samarbete

Member of the month: Icomera

In January 2023, Icomera have been appointed Swerig member of the month. In connection with that, we took the opportunity to interview Icomera’s Chief Marketing Officer Paul Barnes, and Head of Sales for the Nordics and Baltics, Carola Delsinger.

Containerhamn

Export i tuffa tider

Exportkreditnämnden (EKN), Sveriges myndighet för försäkringar mot risken för utebliven betalning vid exportaffärer, har publicerat en stor guide om export

Påverkansfaktorer på ekonomi och energi tema vid Swerigs höstmöte

På eftermiddagen den 22 november arrangerades Swerigs höstmöte hos Teknikföretagen i Stockholm. Vi blickade tillbaka på ett innehållsrikt år och

Dates for InnoTrans 2024

Next InnoTrans, the International Trade Fair for Transport Technology, will take place between the 24 – 27 of September 2024 in Berlin.