Swerigs årsmöte 2019 – i år med tårta och ballonger!

På årsmötet blev Lena Björk, VD för Powerbox, omvalt till styrelseordförande för Swerig. Med Anders Lindén, VD för Prover, tar ett nytt ansikte med stor branschkompetens plats bland styrelsens ledamöter. Han ersätter avgående Magnus Ringqvist från Elmia. Avgående suppleanterna Marina Haldorsson, Icomera, och Hans Böttrich, Cactus Rail, ersätts av Lena Kecklund, VD för MTO Säkerhet, och Mathias Avemarker, Sales Manager på Saft Batteries.

Årsmötet avrundades med att våra nya medlemmar MTO Säkerhet och Oxyfi presenterade sin verksamhet.

I anslutningen var det dags för lanseringen av Swerigs nya logga och hemsida. Samtidigt som Swerig firar 30 år visar vår visuella förnyelse att Swerig är en aktiv, framåtriktad förening. Men det viktigaste är att vi med den nya hemsidan kommer att kunna sätta ännu mer fokus på våra medlemmar. Så passa på och bidra med pressmeddelanden, nyheter, kalenderhändelser med mera – välkommen att skicka in det ni vill publicera via Swerig till swerig@tebab.com!

Se även vår pressmeddelande om Swerigs nya logga.

Efter årsmötet genomfördes vårens andra seminarium, en sammanfattning kan du läsa här: Seminarium med fokus på samarbete

Svenska leverantörer till afrikanskt järnvägsprojekt

Business Sweden North & West Africa söker efter intresserade svenska leverantörer för järnvägsprojektet The Dakar-Bamako Intermodal Corridor i Senegal och

Business Swedens Exportchefsindex Q2-2020