Swerigs årsmöte 2019 – i år med tårta och ballonger!

På årsmötet blev Lena Björk, VD för Powerbox, omvalt till styrelseordförande för Swerig. Med Anders Lindén, VD för Prover, tar ett nytt ansikte med stor branschkompetens plats bland styrelsens ledamöter. Han ersätter avgående Magnus Ringqvist från Elmia. Avgående suppleanterna Marina Haldorsson, Icomera, och Hans Böttrich, Cactus Rail, ersätts av Lena Kecklund, VD för MTO Säkerhet, och Mathias Avemarker, Sales Manager på Saft Batteries.

Årsmötet avrundades med att våra nya medlemmar MTO Säkerhet och Oxyfi presenterade sin verksamhet.

I anslutningen var det dags för lanseringen av Swerigs nya logga och hemsida. Samtidigt som Swerig firar 30 år visar vår visuella förnyelse att Swerig är en aktiv, framåtriktad förening. Men det viktigaste är att vi med den nya hemsidan kommer att kunna sätta ännu mer fokus på våra medlemmar. Så passa på och bidra med pressmeddelanden, nyheter, kalenderhändelser med mera – välkommen att skicka in det ni vill publicera via Swerig till swerig@tebab.com!

Se även vår pressmeddelande om Swerigs nya logga.

Efter årsmötet genomfördes vårens andra seminarium, en sammanfattning kan du läsa här: Seminarium med fokus på samarbete

More membernews

Swerig lanserar Exportskola

Korta exportrelaterade lektioner i podcast-stil: Swerig lanserar ett nytt format för att matcha företagens behov av relevant information på flexibla

Seminarium med fokus på samarbete

På Swerigs seminarium den 14 maj 2019 presenterades inte bara fjärran marknader som Indonesien utan även vilka möjligheter det finns

Swerigs årsmöte 2019 – i år med tårta och ballonger!

SWERIG byter logotyp och grafisk profil

Pressmeddelande 190515 Idag lanserar Swedish Rail Industry Group (SWERIG) ny logga, grafisk profil och hemsida. Swerig bildades för 30 år